Personal coaching lidmaatschap

Personal coaching lidmaatschap bij FeelGoodClub AeroFitt

Binnen het personal coaching programma, starten we met een professionele health check en test. De uitgebreide opstart procedure helpt jou, je doel te visualiseren. Gedurende het gekozen traject, motiveren en sturen we je bij, zodat je dichter bij je doel komt, dit doen we door middel van persoonlijk afgestemde coaching sessies.

Een groot voordeel, zijn de één op één trainingen met een personal trainer, die je bij een personal coaching lidmaatschap krijgt.

De Personal Trainer is naast je trainer ook je coach, motivator en inspirator. Hij/zij helpt je met doeltreffend trainen voor sneller en beter resultaat. Deze trainingen (van 30 minuten per 2 weken of 60 minuten per 4 weken), helpen je structuur te brengen.

Structuur zorgt voor gewoonte en gewoonte op zijn beurt voor een gezonde leefstijl! 

NB! Het aanbod kan per vestiging verschillen.

Personalcoachingstrajecten:

Bij FeelGood Coaching word je begeleid naar een gezond en fit lichaam. Hierbij staan voeding, beweging en ontspanning centraal.

Uw beginsituatie wordt vastgesteld d.m.v. diverse testen en metingen. Hierdoor krijgt u een volledig beeld van hoe u er op dit moment voor staat. Ook wordt er gebruik gemaakt van een app waarbij u door middel van vragenlijsten een uitgebreid overzicht krijgt over het gedeelte mind en ontspanning. Na aanleiding van de testen, vragenlijsten en een gesprek dat u voert met uw coach wordt er een advies op maat voor u opgesteld. Ook wordt er samen met u gekeken hoe u het beste met dit advies aan de slag kunt gaan. Hierbij wordt er een op maat gemaakt plan opgesteld. 

Om een blijvend gezonde leefstijl te bereiken zijn veelal andere keuzes noodzakelijk. Mensen slagen er zelden in om dit alleen te realiseren. Een FeelGoodCoach kan je echter helpen!

Je wordt individueel begeleid bij het bewustwordingsproces van regelmatig en voldoende bewegen, de juiste keuzes maken bij voeding en hoe je de broodnodige rust voor jezelf kunt creëren.

Wat houdt dit traject in:

  • Inventarisatie van je huidige gedrag op het gebied van bewegen, voeding en ontspanning, uitmondend in een FeelGood Score
  • FeelGoodConsult van een uur met je FeelGoodCoach
  • Testen en meten van je huidige gezondheid en fitheid
  • Vaststelling van jouw vermogen om je gedrag te veranderen, en de manier waarop je dat het beste kunt doen
  • Adviesplan voor jouw eerste 12 weken
  • Een persoonlijke FeelGoodApp om je voortgang bij te houden
  • 3 functionele testen: conditie, kracht en lenigheid
  • Voeding: BMI d.m.v. Inbodymeting
  • Glucose meting
  • Cholesterol meting
  • Buikomvang meting
  • Ontspanning: via app (downloaden via site movesmart)

Persoonlijke begeleiding in voeding en een voor jou afgestemde trainingsprogramma

Je laat voeding voor jou werken, door met de juiste hoeveelheden je verbranding op te voeren. Pas je voeding aan waar nodig is en geniet van eten zoals het bedoeld is. Aan de hand van grafieken kun je zien wat je vooruitgang is en hoe snel je vorderingen maakt.

Je bent een individu, iedereen is anders, daarom zijn de voedingsadviezen op jou afgestemd.

Lengte, gewicht, vetpercentage en leefpatroon bepalen de energiebehoefte en de bijbehorende voedingsschema’s. Je gebruikt voeding uit de supermarkt, geen vervangingen zoals shakes, maaltijdrepen, etc.

  • Inclusief mobiele app
  • Inclusief werkboek
  • Verschillende menuseries o.a.Vegetarisch Lactose vrij
  • Biologisch
  • Gezonde leefstijl
  • 6x per dag eten

Iedere week krijg je een eetschema mee dat bestaat uit 7 dagmenu’s afgesloten met een boodschappenlijst. Ieder dagmenu bestaat uit 6 eetmomenten, 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes.

Daarnaast ontvang je een op jou afgestemd trainingsprogramma.

Het programma leert je verantwoord met voeding en supplementen om te gaan. Het verhoogt je stofwisseling en versnelt het opbouwproces. De spiermassa blijft hangen omdat het op een degelijke manier is opgebouwd.

  • Je voedingsprogramma bestaat uit een strak dagelijks eetpatroon met 7 verschillende dagmenu’s
  • Verantwoorde suppletie (in 3 niveau’s verdeeld)
  • Je kunt elke dag optimaal meal- preppen
  • Je krijgt een optimaal trainingsprogramma voor volumetraining om te volgen

We leren je om doelgericht te trainen via de maximale hartslag methode.

Conditie opbouw en vetverbranding
D.m.v. een conditietest kunnen wij bepalen wat voor jouw de optimale zone is voor vetverbranding en conditieverbetering.
Je krijgt een training die helemaal op jou is afgestemd en gedurende de looptijd wordt aangepast.

Afhankelijk van hoe vaak je komt trainen duurt het 4/8 weken om veranderingen in je conditie en vetverlies waar te nemen.

Je verbetert het snelst door oefeningen te doen waarbij je zoveel mogelijk spieren gebruikt, denk hierbij aan trainen op de loopband (wandelen of hardlopen) en crosstrainer. Voor degene die graag willen hardlopen bieden we een beginnerscursus aan, op hartslag.

 

Voor wie?
Voor mensen met een verlaagde belastbaarheid, rug-nek- en schouderklachten. Ook voor mensen met RSI (kan), artrose, bekkenklachten, hernia en whiplash.Natuurlijk is het zeer geschikt voor mensen met een zittend beroep die rugklachten willen voorkomen.

Wat zijn de voordelen?

  • Een sterke en stabiele rug, nek en schouder
  • Minder (kans op) rug-, nek- en schouderklachten
  • Een betere belastbaarheid
  • Een betere houding
  • Meer energie
  • Minder bang om te bewegen

Een soepele en stevige rug en gewrichten zorgen voor een goede belastbaarheid. Ook houdingscholing is een belangrijk onderdeel van deze cursus. Een mooie houding ontlast de spieren en zorgt er bovendien voor dat je meer zelfvertrouwen uitstraalt. Het beweegprogramma RugFitt is het eerste therapeutische groepsfitnesspogramma met gerichte mobiliserende (om de rug en gewrichten soepel te maken) en stabiliserende (om de rug en gewrichten sterk te maken) oefeningen.

Hoe rugpijn instaat
Om rug- en gewrichtsklachten te verminderen of om je gewrichten te beschermen, heb je niet de grote oppervlakkige spieren nodig, maar de kleine spiertjes die dieper liggen. Als deze stabilisatiespiertjes niet goed getraind zijn, spannen de oppervlakkige spieren zich krampachtig aan om dit gebrek te compenseren. Zo ontstaat onder meer rug- en nekpijn. Als je fitnesst, komen vooral de grote, oppervlakkige spieren aan bod. En daarvan kunnen klachten verergeren. Bij deze ‘bewegen als medicijn’ cursus richten we ons op de diepe stabilisatiespieren. Daarmee pakken we de oorzaak aan in plaats van het symptoom.