Yoga bij FeelGoodClub AeroFitt

Yoga bij FeelGoodClub AeroFitt

Bij AeroFitt kun je terecht voor verschillende vormen van yoga. Of je nu op zoek bent naar een intensieve vorm of naar een vorm waarbij rekening wordt gehouden met beperkingen, er is altijd wel een vorm die bij jou past.

De lessen worden gegeven door gediplomeerde en ervaren yogadocenten.

 

De nieuwsgierigheid naar Yoga wordt steeds meer. Het zweverige imago gaat er een beetje af. Maar waarom stappen we nu eigenlijk vandaag de dag massaal de mat op?

Lees hieronder 7 redenen waarom Yoga goed voor je is.

Yoga kan zeker je stressniveau verlagen. Al met een enkele ademhalingsoefening kun je jouw zenuwstelsel beïnvloeden. Je bloeddruk en hartslag daalt en je voelt je direct rustiger worden.

Vaak wordt gedacht dat je heel lenig moet zijn om Yoga te kunnen beoefenen. Maar… dat is zeker geen vereiste!

Het is wel zo dat Yoga je kan helpen om je flexibiliteit te bevorderen. Het is belangrijk om te begrijpen dat iedereen een andere bouw heeft en daarbij ook een andere (sport)achtergrond.

Ieder mens heeft dus een uniek lichaam waar ruimte ervaren kan worden, maar ook restricties. Het is te allen tijde aan te raden om te ontdekken vanaf welk punt je weerstand tegenkomt. Dat is jouw beginpunt.

Daarnaast is Yoga goed om je spieropbouw te bevorderen. Je zult misschien merken dat als je langer Yoga beoefent, je lichaamsbouw ook zal veranderen.

Ook leer je bij Yoga om te gaan weerstand. Niet alleen op de Yogamat, maar ook in het dagelijkse leven.

Ben je geneigd ervoor weg te lopen of ben je misschien geneigd om jezelf er vol in te gooien?

Een balans vinden in het iedere keer bewust opzoeken van een klein beetje weerstand, zal groei stimuleren. Niet alleen op de Yogamat, maar ook in het dagelijkse leven.

Daarbij is Yoga goed voor het ontwikkelen van een betere focus. Focus bij bijvoorbeeld de ademhaling in diverse Yoga houdingen in plaats van bij de rondrazende gedachten in je hoofd.

Een mooi onderdeel van Yoga is dat het je kan helpen om je gelukkig te voelen.

Tevreden te zijn met waar je bent en wat je hebt. En los te durven laten wat je niet meer nodig hebt. Te leven in het NU, obstakels in het leven te zien als een uitdaging in plaats van een belemmering.

Met een regelmatige beoefening van Yoga, zul je merken dat je ook een ontwikkeling als persoon doormaakt in het dagelijkse leven.

Yoga kan je daarbij ook helpen om je nachtrust te verbeteren. Door bijvoorbeeld het toepassen van diverse ontspanningsoefeningen of een avondroutine, kun je ervoor zorgen dat je daarna heerlijk kunt slapen.

En de volgende ochtend weer optimaal kan genieten van een mooie nieuwe dag!

Yoga bij FeelGoodClub AeroFitt Hengelo en Zelhem

marthayoga

Martha Bouwer

– Hatha Yoga

“Door oefeningen leren we meer ontspannen en relativerend in het leven te staan.”

Hatha Yoga
Je doet oefeningen volgens drie aspecten; lichaam, adem en geest. Hierdoor leren we meer ontspannen en relativerend in het leven te staan.

Foto Penny Yoga

Penny Zaagsma

“Een heerlijke krachtige vorm voor onze broodnodige balans, Yo-GA je een keertje mee?”

Power Yoga

Deze les behoort tot de stroming van Hatha Yoga,die zich richt op het in balans brengen van lichaam, geest en ziel.

Het is een dynamische yoga vorm gebaseerd op asthanga. Naast het aarden en de zonnegroeten werken we met een wisselde serie van krachtige houdingen (asana’s) die op ademritme worden uitgevoerd.

jozienyoga

Jozien Jager

– Flow Yoga
– Stoel Yoga

“Flow Yoga is een vrij actieve en vloeiende vorm van yoga”

FlowYoga
Flow betekent dat de houdingen zich als een ketting aan elkaar rijgen op het ritme van de adem.  De houdingen zijn soms pittig maar je kunt altijd kiezen uit verschillende opties, dus geschikt voor alle niveaus.

Stoel Yoga
Deze rustige vorm van yoga kun je altijd beoefenen: ook als je bewegingsbeperkingen hebt door blessures, leeftijd of ziekte. Je leert spanning los te laten, je concentratie te verbeteren en spieren/gewrichten soepeler te maken zonder over de grens van je mogelijkheden te gaan.

Hanskeyoga

Hanske  Brouwer

– Critical Alignment Yoga
– Stoel Yoga

“Je herstelt de oorspronkelijke balans, leert spanning los te laten, je concentratie te verbeteren en het maakt je soepeler”

Critical Alignment Yoga
Deze yogavorm is gericht op het doorbreken van spierspanning die ontstaat door een verkeerde lichaamshouding. Je leert met hulpmiddelen en ademtechnieken waar je spanning vasthoudt en hoe je deze weer los kunt laten. Je herstelt de oorspronkelijke balans van het lichaam, waardoor rug-, nek, schouder- en gewrichtsklachten verminderen en je weer tot rust komt.

Stoel Yoga
Deze rustige vorm van yoga kun je altijd beoefenen: ook als je bewegingsbeperkingen hebt door blessures, leeftijd of ziekte. Je leert spanning los te laten, je concentratie te verbeteren en spieren/gewrichten soepeler te maken zonder over de grens van je mogelijkheden te gaan.

Yoga bij FeelGoodClub AeroFitt Didam en Duiven

marjorieyoga

Marjorie Mans

-Power Yoga
-Meditatie Yoga
-Vinyassa flow Yoga

“Een stukje yoga filisofie komt langs en is er een vaste volgorde; Aarden , zonnegroeten, staande houdingen, zittende houdingen liggende houdingen. We sluiten met een meditatie van 10 minuten”

Power Yoga
In een Power Yoga-sessie komen fysieke kracht, mentale kracht, souplesse, conditie en balans allemaal aan bod. Poweryoga is de wat meer toegankelijkere vorm doordat er meer variatie in de (krachtige statische) houdingen zit.

Meditatie Yoga
Ben je vaak in gedachten met iets anders bezig dan waar je op dat moment mee bezig bent? Of ben je langer van slag dan je wilt als er iets vervelends gebeurt?  Meditatie wordt al eeuwenlang gebruikt om de geest in balans te brengen. De diverse meditatie , ademhaling- en visualisatie technieken leert je beter te ontspannen.

Vinyassa flow Yoga
Dit is een actieve yogavorm waarbij de lichaamshoudingen (asana’s) met elkaar verbonden worden in een aantal vloeiende bewegingen. Je beweegt van de ene houding in de andere op het ritme van de adem.

batti

Batti Charlouis

– Stretch & Relax

“De les bestaat uit eenvoudige oefeningen, met aandacht voor ademhaling en meditatie en is geïnspireerd door yin yoga. Yin yoga en meditatie leren je contact maken met je ‘zijn’. Met de realiteit”

Stretch & Relax
Deze les is geschikt voor iedereen en focust op innerlijke en fysieke rust. Daarnaast wordt het bindweefsel gestimuleerd wat heel belangrijk is voor ons lichaam, want het draagt ons de hele dag en houdt ons stevig en soepel. Bindweefsel zorgt er namelijk voor dat we rechtop kunnen lopen, kunnen zitten, buigen, liggen, etc. Door deze les regelmatig te beoefenen verdwijnen word je rustiger en energieker, het is een heerlijke manier van ontspannen.

indriyoga

Indri Hapsari

– Vinyassa Yoga

“Vinyasa Yoga is vooral geschikt voor de mensen die conditie, kracht, flexibiliteit maar ook innerlijke rust wil opbouwen en die niet elke les dezelfde serie wil doen. Zie je op de mat, Namasté.”

Vinyassa Yoga
Vinyasa betekend bewegen op het ritme van je adem. Door rustig en aandachtig je lichaam en je ademhaling samen te laten bewegen, stretch je je lijf op een heel natuurlijke manier en breng je je geest langzaam helemaal tot rust.

ellen_yoga

Ellen Suyl

-Hatha Yoga

“In deze les is er aandacht voor de combinatie van kracht en ontspanning”

Hatha Yoga
De oefeningen werken toe naar bekende yogahoudingen. Er is aandacht voor de kracht die nodig is in combinatie met ontspanning en ruimte die haalbaar is voor deze houdingen. De oefeningen worden in een ‘flow’ gegeven, ondersteund door je ademhaling, wat er voor zorgt dat geest en lichaam in balans komen.

Yoga bij FeelGoodClub AeroFitt Zutphen

annelies 1

Annelies

-PowerYoga

“Yoga is een aanvulling in iedere sportschool omdat het balans brengt. Het verbetert je focus en helpt je om spanning los te laten. Daarnaast maakt het je lichaam soepel en sterk en het geeft je energie. De voordelen van yoga merk je direct in je dagelijkse leven maar juist ook naast het beoefenen van andere trainingsvormen zoals kracht- of conditietraining. Wees welkom in mijn les om het zelf te ervaren 🙏

Power Yoga
In een Power Yoga-sessie komen fysieke kracht, mentale kracht, souplesse, conditie en balans allemaal aan bod. Poweryoga is de wat meer toegankelijkere vorm doordat er meer variatie in de (krachtige statische) houdingen zit. Er is zeker ook voldoende ruimte voor stretchen en ontspanning. 

Tex Rijnders

– Zhineng Qigong

“Hou je van flink tekeer gaan in de lessen op de sportschool? Kan ik me helemaal voorstellen. En ik wil je uitnodigen niet alleen je buitenkant te trainen maar ook je binnenkant. Niets mooiers dan balans. Want alleen balans houdt ons staande in deze veeleisende tijd.”

Zhineng Qigong
Deze les werkt niet alleen op je fysieke lichaam maar evengoed op je emoties. Door regelmatig oefenen verandert een wild golvende zee van emoties langzaamaan in eentje met lichte deining. En dat is fijn, kan ik uit ervaring zeggen. Wanneer je lichaam gezond is en je emoties kalm, dan ontstaat een heldere geest. Een heldere mind zeggen ze in China en daarmee bedoelen ze niet alleen je hoofd maar ook je hart. Daarover vertel ik in de lessen meer, want naast gezamenlijk lekker ontspannen oefenen, neem ik je ook graag mee in de achtergrond van deze prachtige qigong vorm.

Patricia Smolders

Patricia Smulders

-Hatha-yoga

“Je ontdekt dat je de adem kunt gebruiken als instrument om gedachten tot rust te laten komen en lichaam en geest te ontspannen, of juist te vitaliseren.”

Hatha Yoga
De lessen beginnen met een kwartiertje in meditatie houding terwijl we ademoefeningen doen, ook wel pranayama’s genoemd. Daarna doen we lichaamsoefeningen, ook hier weer met de nadruk op de adembeleving en het voelen van het lichaam en het los laten van eventuele spanning.
De zachte, helende oefeningen worden bewust zo toegankelijk mogelijk gehouden. Tot slot is er een liggende eindontspanning, zodat je weer verkwikt de zaal verlaat.

Yoga bij FeelGoodClub AeroFitt Zutphen