Yoga bij FeelGoodClub AeroFitt

Bij AeroFitt kun je terecht voor verschillende vormen van yoga. Of je nu op zoek bent naar een intensieve vorm of naar een vorm waarbij rekening wordt gehouden met beperkingen, er is altijd wel een vorm die bij jou past.

De lessen worden gegeven door gediplomeerde en ervaren yogadocenten.

De nieuwsgierigheid naar Yoga wordt steeds meer. Het zweverige imago gaat er een beetje af. Maar waarom stappen we nu eigenlijk vandaag de dag massaal de mat op?

Lees hieronder 7 redenen waarom Yoga goed voor je is.

Yoga kan zeker je stressniveau verlagen. Al met een enkele ademhalingsoefening kun je jouw zenuwstelsel beïnvloeden. Je bloeddruk en hartslag daalt en je voelt je direct rustiger worden.

Vaak wordt gedacht dat je heel lenig moet zijn om Yoga te kunnen beoefenen. Maar… dat is zeker geen vereiste!

Het is wel zo dat Yoga je kan helpen om je flexibiliteit te bevorderen. Het is belangrijk om te begrijpen dat iedereen een andere bouw heeft en daarbij ook een andere (sport)achtergrond.

Ieder mens heeft dus een uniek lichaam waar ruimte ervaren kan worden, maar ook restricties. Het is te allen tijde aan te raden om te ontdekken vanaf welk punt je weerstand tegenkomt. Dat is jouw beginpunt.

Daarnaast is Yoga goed om je spieropbouw te bevorderen. Je zult misschien merken dat als je langer Yoga beoefent, je lichaamsbouw ook zal veranderen.

Ook leer je bij Yoga om te gaan weerstand. Niet alleen op de Yogamat, maar ook in het dagelijkse leven.

Ben je geneigd ervoor weg te lopen of ben je misschien geneigd om jezelf er vol in te gooien?

Een balans vinden in het iedere keer bewust opzoeken van een klein beetje weerstand, zal groei stimuleren. Niet alleen op de Yogamat, maar ook in het dagelijkse leven.

Daarbij is Yoga goed voor het ontwikkelen van een betere focus. Focus bij bijvoorbeeld de ademhaling in diverse Yoga houdingen in plaats van bij de rondrazende gedachten in je hoofd.

Een mooi onderdeel van Yoga is dat het je kan helpen om je gelukkig te voelen.

Tevreden te zijn met waar je bent en wat je hebt. En los te durven laten wat je niet meer nodig hebt. Te leven in het NU, obstakels in het leven te zien als een uitdaging in plaats van een belemmering.

Met een regelmatige beoefening van Yoga, zul je merken dat je ook een ontwikkeling als persoon doormaakt in het dagelijkse leven.

Yoga kan je daarbij ook helpen om je nachtrust te verbeteren. Door bijvoorbeeld het toepassen van diverse ontspanningsoefeningen of een avondroutine, kun je ervoor zorgen dat je daarna heerlijk kunt slapen.

En de volgende ochtend weer optimaal kan genieten van een mooie nieuwe dag!

Probeer Yoga gratis uit!

Ontmoet de Yoga instructeurs

Critical Alignment is een yogavorm die stress-gerelateerde klachten, zoals nek-, schouder, rug of hoofdpijn vermindert.
Met hulpmiddelen als een strip en een rol, leer je overbelaste spieren te ontspannen en zwakke spieren te versterken.
Yin Yoga is een yogavorm die de mobiliteit van het lichaam verbetert. Door yogahoudingen langere tijd aan te houden,
ontdek je dat je ruimte kunt maken in dieper gelegen spierlagen, bindweefsel en pezen.
Patricia Smulders

Patricia Smulders

Hatha-yoga

“Je ontdekt dat je de adem kunt gebruiken als instrument om gedachten tot rust te laten komen en lichaam en geest te ontspannen, of juist te vitaliseren.”

Meer over Patricia
Penny Zaagsma

Penny Zaagsma

Power Yoga – “Een heerlijke krachtige vorm voor onze broodnodige balans, Yo-GA je een keertje mee?”

Bekijk de les
Tex Rijnders

Tex Rijnders

Zhineng Qigong

“Hou je van flink tekeer gaan in de lessen op de sportschool? Kan ik me helemaal voorstellen. En ik wil je uitnodigen niet alleen je buitenkant te trainen maar ook je binnenkant. Niets mooiers dan balans. Want alleen balans houdt ons staande in deze veeleisende tijd.”

Bekijk de les
Yoga

Yoga

Yoga leert je juist met beide benen op de grond te staan en te leren voelen waar je grenzen zijn, fysiek en geestelijk.

Bekijk de les